Äventyr i Stockholm

Har varit i stan hela dagen idag och shoppat. Eller a skulle ha shoppat. Eller a hittade lite men det är verkligen inte Amandashopping som är utbudet nu. Det är svårt att hitta kläder på rea. Dem ska vara hela och i rätt storlek, det är omöjligt på rea, speciellt när man har det populäraste storleken. Hittade iallafall en kavaj, en långarmad svart tröja, två linnen och tre nagellack (fransk manikyr). Tänkte visa er med lite bilder från en rätt skakig hand, lite senare i mitt inlägg. Haha. Dagens roligaste måste jag berätta om. Att första affären vi tre var inne i var HM, hehe. När vi skulle åka ner (men hissen för vi hade en rullstol med oss) så stannar hissen mitt plötsligt när vi nästan var nere. Vi ser lite ut om vi duckar. Vi ringer på nödknappen för vi kan verken åka upp eller ner. Ingen reagerar, ingen kommer, inte ens de andra som shoppade kollade åt vårat håll. Hallå, hörde dem inte en larmsignal? Plus att det var sp varmt i hissen och vi höll på att svimma alla tre. Vi ringde på klockan, ingen kom, vi stod där i flera flera minuter. Skrattade så att tårarna rann, magen värkte och huvudet dunkade. Ingen verkade höra våran klocka, fick lite panik tills en av de andra två tjejerna säger "Amanda kom lite längre in i hissen". Så klickade vi igen på knappen (nedåt) när jag gått innåt i hissen. Då åker den ner. HAHAHAHAA! Tydligen hade jag stått för nära dörren när vi åkt, haha. Tur att vi såg det, annars skulle vi nog svimma där inne. Hissen var jätte liten, jätte trång, tre personer och en rullstol. Vi skulle vara döda. HAHA, men det är sjukt kul såhär efteråt, hehe. Ikväll kommer en av tjejkompisarna som var med på shoppingen och sover över hos mig :-).










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0