2010-12-28

Hej! Här igen. Har inte suttit ngonting vid datorn senaste dygnet eftersom jag har haft fullt upp. Fin besök från Umeå. Skulle åka in och möta henne vid T-centralen igår. Åkte kvart över två tåget. Kom in kvart över fyra!!! Victoria fick vänta en timma på mig där inne. Precis innan perongen vid älvsjö så stannade tåget pga växelfel. Rätt vanligt tänkte jag. Men efter att ha stått stilla i 15 minuter började jag tvivla. Personalen ropade varannan minut i högtalarna och all personal + inhyrd personal skulle gå ut och skotta på spåret. Växeln hade fastnat och skulle vi fortsatt åkt skulle tåget spåra ut. Tur det ialalfall att vi inte gjorde det ;-). Efter en halvtimma började folk trycka på nödstopp stopp knappen och hoppa av tåget, vilket gjorde att det tog ännu längre tid. Men efter en timma började det gå igen. Två timmar på ett tåg för att åka in till stan. Det tog till och med bara 50 minuter för Vickan att flyga från Umeå hit. Vilket är 70 minuter snabbare än detta skittåg!
Vi träffades, småstrosade i affärerna. Hittar verkligen ingenting på REAN. Men hittade en Marinblå stickad kofta. Sen åt vi på Pizzahut!! MUMS :) :) Igår hade vi trevligt i min bod.

Åkte tillbaka in till Stan idag. Skulle shoppa lite mer. Jättenöjd! Shoppade en partytopp, marinblå den med ;-) Ett bar sjukt snygga skyhöga svarta klackar (höga för att vara mig, typ 12 cm, skulle jag tro.) Och även så gick vi in på The Body Shop. Frågade en tjej som jobbade där med tips och hjälp av fondation. Så otroligt trevlig! Blir så glad :D Hon satte mig i sminkstolen, tog bort allt smink jag hade innan och började om. Eftersom jag är så otroligt blek så ville jag ha hjälp med fondation. Hon började fixa och trixa, hjälpte mig med läppstift och grejer. Sa att hon tyckte det var fin att vara blek osvosv. Spenderade 500 kronor på läppstift, fondation och en läppstiftspensel. Men så sjukt värt!!

Nu finns det annat att göra än att sitta här. Ha en underbar kväll. Vi ska äta chips 8)

Ps. TÄNKER PÅ DIG JOSSAN!!!!!!!!

xoxo

Amanda

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Härligt! :D



ingen shoppingdag utan mat haha!

2010-12-28 @ 21:50:47
URL: http://maddeworlds.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar: ÅH vad mysigt ! Var det hon som var så där sjukt lik dig? :)

Asså jag önskar mig inget direkt. I klädväg så har jag xs-s och i skor så har jag 35 :) I underkläder så brukar jag köra på small ner till och 75C upp till :) Är det några fler storlekar man har? Om du absolut inte hittar något som du vill ge mig så spring in på donken och köp ett presentkort för det vet både du och jag att jag kommer använda flitigt !! Har käkat på donken 6 gånger sen vi åkte (A)

Haha, japp en viss R. Du vet han vi fick panik av när han smsade en av de där gångerna då vi var desperata :P



TÄNKER PÅ DIG !!

2010-12-29 @ 09:01:20
URL: http://shoppheaven.blogg.s
Postat av: E B B A

Nice blogg!

Vad har du för nyårslöften då ?



KRAM

2010-12-29 @ 12:11:43
URL: http://lawebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0