ÅRSSURMERING AV 2010 - HAR VARIT UPP OCH NER!

JANUARI: Januari var en fantastisk månad. Faktiskt än av de bästa på hela året. Jag var jättejätte kär i min kille. Vi var i Göteborg i fem dagar. Jätte mysigt! Med shopping, lyxhotell, akvarium, hockey och goda middagar. Can't be better then that. Skolan började igen efter jullovet. Redan i slutet av januari var jag skoltrött och hade mycket plugg... Stackars mig!

 Jag kramar en stor nalle (?) på akvarium

Februari: Februari, ingen speciell månad om jag ska vara helt ärlig. Jag och min dåvarande pojkvän firade tre månader, min mormor fyllde år och vi var ute och åt sjukt god mat!! Min moster och hennes familj, vår familj + min pojkvän och mormors kille. Det fanns olika sorters fondue och massor av pommes och potatisgratäng. Till efterrätt blev det frukt och godis fondue doppat i choklad. MUMS. Kan till och med idag längta tillbaka till den måltiden.

 Kusin och mosters man på fonduestället

MARS: Kent hade släppt en ny skiva, eller vet inte om den var helt ny då - men det var då jag började knarka den. KENTS SKIVA RÖD! Jag och mamma var även på deras konsert på Anexet. Kärlek vid första ögonkastet kan jag säga! Jag investerade också mina första vita converse någonsin. Det var det bästa köpet jag någonsin gjort! Nu är dem dock slängda..

 här är mina älsklingar, dock en bild från sommaren..

APRIL: Hemsk månad. Början var bra. Jag, mamma, min bror och min dåvarande pojkvän tog en vecka till fjällen. Sjukt najs. Måste verkligen berömma Sälens badhus vid backarna. Kan inte beskriva.
Den 12 dog min finaste gammelfarmor. RIP. Tänker på henne rätt ofta nu faktiskt. Kändes inte verkligt. Hon har ju alltid varit med överallt. Den 29 var hennes begravning. Aldrig varit så ledsen i mitt liv. Kunde inte sluta gråta. Det braiga var att jag träffade mina sysslingar som jag typ inte ens visste fanns. Och faktiskt, så ska en av dem komma hem till mig i veckan ;-)

 Expojkvän, Amanda& bror i Sälen

MAJ: Mycket hände denna månad. Jag var på fest med min systersyster Rebecca och min pojkvän. Dagen efter var det WUS i Stockholm. Detta spenderade jag med Josefin. DEt var sjukt kallt. Hade på mig halsduk, mössa, vantar. Helt sick!! Jag och min BF hade en knackig period. Josefin, min solstråle var vid min sida all the time. Konsigt nog så betedde sig hennes "BF" också rätt konstigt.. Jag fick en årlig sjukvecka. Är aldrig sjuk, men när jag verkligen blir sjuk så är jag SJUK. Får allt man kan ha då. Några dagar efter sjukdommarna var över så my boyfriend broke up with me. I was so sad! Hela mitt liv hade gått sönder.. kände jag då.

 Underbara Josefin och Frusna Amanda

JUNI: Skolan slutade.. Mina fräknar började komma som jag förövrigt inte gillar. Jag spenderade skolavslutningskvällen på Nicksta (en badplats i Nynäshamn) med folk jag förövrigt inte brukar umgås med. Men det var sjukt mysigt! Jag bokade en stol på X200 och åkte ner till min Gammelmormor och sysslingar i Lidköping. Det var en jätteskön vecka för mig. Att bara komma bort från allt som gjorde mig ledsen här hemma. Fixade också ett sommarjobb och bokade resa till Turkiet.

 Fina gammelmormor och jag

JULI: Början av juli skulle jag vara barnvakt ett dygn. Fick migrän för första gången i mitt liv, vilket är nog ett av det hemskaste jag varit med om. Den huvudverken och illamåendet går inte beskriva för den som inte har det... Jag sommarjobbade i 3 veckor på en skoaffär - en av dem bodde jag också hemma själv för mamma och pappa var ute och reste och min bror var på fotbollscup i Spanien. Den 22 Juli var en utav de bästa dagarna i mitt liv. Jag och min bästa vän var på KENTS utomhuskonsert på Långholmen. Jag grät. Aldrig känns så förut. Det var magiskt! Två dagar senare åkte jag och min mamma på en veckas semester i Turkiet - Side.
 Mamma och jag bruna i Turkiet

AUGUSTI: Denna blogg, mina damer och herrar, skapades i augusti. Samma månad så fyllde jag 17 år och skolan började. Ny klass, spännande... Jag hade också ett party för mina närmaste vänner när jag fyllde år. Grymt mysigt! Men spökade det......?

 Får varje år en räkmacka utan smör av farmor när jag fyller år, MUMS!!!!!!!!!!!!!!

SEPTEMBER: Jag pluggade på. Löven föll och jag prövade lite mörka slingor i mitt hår, vilket jag trodde skulle passa, men tydligen inte. Slutade även färgningsdagen med en sjuktskön kväll hemma hos underbara Josefin. CraZy pictures!

 Amanda som brunett :s

OKTOBER: Oktober handlade bara om födelsedagar. Min pappa fyllde år, min kusin, min bror, min barndomskompis + massor av andra som är helt ointressanta för er, typ för mig också ;-)
Och lite fest blev det ;-)

 de tre snyggaste människorna i världen på en fest

NOVEMBER: November är alltid tråkigt att både skriva om och vara med om. Händer ingenting!! Var bara med mina tjejer all the time typ.

 en härlig höstbild med Lina FINA

DECEMBER: Min favoritmånad om man inte räknar med sommarmånaderna!! Allt är så fint. Advent, åh, jag älskar advent. Och min julstjärna och alla andra stjärnor och julstakar. Hade ingen julstämning alls. Var och såg på många luciatåg (vilket jag tycker ät grymt mysigt). På ett av dem så var min Josefin med, jätte fin var hon! I skolans lucia tåg var min vän Nelly lucia, jätte fint. Stressade igenom julshoppingen i år - as always. Julafton, fick fina pressenter. Gossip Girl season 2 - i'm in love. Min syssling från Umeå kom ner hit. Första gången jag träffade henne. Vi är så lika och vi hade såååååååååååååå kul! Vi mellandagsshoppade också. Jag räddade också min BFF från nöden och imorgon är det nyår. MUMS PÅ DET OCH PÅ ER ALLA!

 jag och Vickan. Mums på oss


Kommentarer
Postat av: Josefin

Svar: Ja det är bara träna för du ska ha på dig dom där på visningen i Februari bara så du vet ;)



Haft ett underbart år med dig gumman. Tack för att du finns <3

2010-12-31 @ 04:45:22
URL: http://shoppheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0