DAG 4: VAD BJUDER JAG PÅ FÖR MAT?

Jag är ingen bra kock. Gör aldrig några avancerade maträtter. Om jag skulle bjuda på mat utan något recept skulle det bli kött, grönpepparsås, potatiskroketter och en god sallad! Och det är typ något i den stilen jag bjuder på. Men en utan mina favoritmaträtter som jag gör efter ett recpet som jag fått av min mamma är: Chutneykassler i chiligrädde. Här har ni receptet.

Till 4 port.
Ugn: 250 grader
10-15 min

500 g kassler
4 bananer
1 dl mango chutney
3 dl grädde
1 krm kajennpeppar
2 tsk vetemjöl
1 dl chilisås
smör/margarin till formen.

1.Skär kasslern i 1cm tjocka skivor. Skala bananerna och dela dem på längden.
2. Varva kött och bananer i en smord ungsfast form. Skär mangobitarna smått och lägg dem ovanpå köttet.
3. Vispa grädden "mellan hårt". Tillsätt kajennpeppar, mjöl och chilisås och blanda med lätt hand. Bred ut grädden i ett jämt lager över köttet.
4. Gratinera i 250 grader, 10-15 minuter tills chiligrädden fått fin färg och rätten blivit genomvarm. Servera genast!

Serveras med ris& vitt bröd. tex vitlöksbröd.
Dryckförslag: Citronvatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0